8
Mei
Café 2019: Trends in Voeding

Het consumentengedrag in relatie tot voeding is onderhevig aan trends. Vragen die je daarbij kunt stellen zijn: welke aankoopcriteria stelt de consument, hoe staan deze trends in relatie tot gezonde voeding, hoe innoveert de keten en wat is de behoefte van de toekomstige consument? 

Wij willen u van harte uitnodigen voor het Clusius Alkmaar Food Event 2019 met als thema “Trends in voeding”, georganiseerd door Clusius Food in samenwerking met GreenPort NHN. Tijdens dit event gaan we dieper in op trends in voeding, wat zijn de wensen van de consument, hoe speelt de keten hier op in en hoe maken consumenten hun keuzes.

CAFE2019 vindt plaats op 29 mei 2019 vanaf 14.45 uur. Aanmelden voor de bijeenkomst kan via deze link. 
Locatie: Clusius College, Drechterwaard 10, 1824 EX Alkmaar

Programma

14.45 - 15.00 uur

Inloop

15.00 - 15.05 uur

Opening door dagvoorzitter Gaby Herweijer

15.05 - 15.30 uur

Trends in relatie tot gezondheid

Gaby Herweijer van I'm a Foodie.

15.35 - 15.55 uur

Het inspelen op innovaties

Marc Rosendahl van Koninklijke Vezet.

16.00 - 16.25 uur

De (toekomstige) voedingsconsument

Femke de Boer van Universiteit Utrecht.

16.30 - 17.15 uur

Proeverij en afsluiting

 

Sprekers

 

Gaby Herweijer (I’m a Foodie), dagvoorzitter, Onderwerp: trends in relatie tot gezondheid

Gaby Herweijer is diëtist en gezondheidswetenschapper en medeauteur van ‘Eet als een expert’. Dit boek is een uitgave van het evidence based foodcollectief I’m a Foodie. Het collectief laat een onderbouwd tegengeluid horen in een tijd van misleidende voedingsclaims en veel onjuiste informatie op internet. De boodschap is: Met gezonde voeding is zoveel winst te behalen!

Gezonde voeding is een trend en dat zal voorlopig wel zo blijven. Gaby probeert duidelijk te maken dat de voedingsindustrie winst kan behalen met gezonde voeding, zowel voor de producent als de consument. Wees eerlijk over wat je doet en toevoegt en wees daar transparant over.

Marc Rosendahl (Koninklijke Vezet) Onderwerp: Het inspelen op innovaties

Marc Rosendahl is New Product Development Manager bij Koninklijke Vezet. Koninklijke Vezet is bij Albert Heijn de hofleverancier van gesneden groente en fruit. De organisatie voelt de trends in de markt goed aan en weet daar succesvolle innovaties op in te zetten. Marc zal uiteenzetten hoe Vezet steeds weer de consument weet te verrassen met nieuwe variaties in het groenteschap. Hoe verloopt de samenwerking met een grote retailer, hoe signaleren zij trends en hoe verloopt het proces van innoveren?

Femke de Boer (Universiteit Utrecht) Onderwerp: De (toekomstige) voedingsconsument

Femke de Boer doet bij de Universiteit Utrecht promotieonderzoek naar hoe mensen beslissingen en gezonde keuzes maken in de supermarkt. Zij onderzoekt dit met experimenten in een echte, maar ook in een virtuele supermarkt. Zo heeft ze bijvoorbeeld in de supermarkt met een eye-tracker onderzocht waar mensen naar kijken als ze boodschappen doen. Daarnaast zal ze iets vertellen over het verschil tussen online en offline boodschappen doen.

Plaats een reactie