Doel van de campagne is om Nederland te laten zien dat de sector volop investeert in verduurzaming en de energietransitie: van het overschakelen op zonne- en windenergie of aardwarmte, tot zo efficient mogelijk telen en het verantwoord omgaan met grondstoffen.
Groene Kracht Vooruit portretteert ondernemers die nieuwe wegen inslaan, vergroening omarmen en verantwoordelijkheid nemen voor een groene en duurzame toekomst. Telers en kwekers vertellen over hun werk en de uitdagingen van vandaag en morgen. Hoe gaan zij om met onderwerpen als energie besparen, vergroenen, koelen, water en gezond voedsel? Hun verhalen tonen innovatiekracht en laten zien welke oplossingen de sector te bieden heeft.
De campagne loopt tot en met 2026 en vormt de basis voor het gesprek dat de betrokken sectororganisaties aangaan met politici, beleidsmakers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Daarnaast willen we ook consumenten meenemen in deze campagne, voor deze doelgroep is de website: groenekrachtvooruit.nl.