Video

Campagne Groene Kracht Vooruit van start

De campagne Groene Kracht Vooruit richt zich op politici en beleidsmakers en is een samenwerking van acht sectorpartijen: Bloemenbureau Holland, Federatie Vruchtgroente Organisaties, Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Greenports Nederland, Plantum, Royal FloraHolland en de Sierteelt Versnellers.

Doel van de campagne is om Nederland te laten zien dat de sector volop investeert in verduurzaming en de energietransitie: van het overschakelen op zonne- en windenergie of aardwarmte, tot zo efficient mogelijk telen en het verantwoord omgaan met grondstoffen.

Groene Kracht Vooruit portretteert ondernemers die nieuwe wegen inslaan, vergroening omarmen en verantwoordelijkheid nemen voor een groene en duurzame toekomst. Telers en kwekers vertellen over hun werk en de uitdagingen van vandaag en morgen. Hoe gaan zij om met onderwerpen als energie besparen, vergroenen, koelen, water en gezond voedsel? Hun verhalen tonen innovatiekracht en laten zien welke oplossingen de sector te bieden heeft.

De campagne loopt tot en met 2026 en vormt de basis voor het gesprek dat de betrokken sectororganisaties aangaan met politici, beleidsmakers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Daarnaast willen we ook consumenten meenemen in deze campagne, voor deze doelgroep is de website: groenekrachtvooruit.nl.

Meer nieuws

Werken en leren

Nieuw arbeidsmarktplatform en campagne Beter Uitzicht moet werknemers naar de sector trekken

Beter Uitzicht enthousiasmeert werknemers om de overstap te maken naar de land- en tuinbouw. Het nieuwe arbeidsmarkplatform ging deze week live. Werkgevers kunnen hier gratis vacatures plaatsen.

Laserweeder in actie voor Fieldlab Bol
Bodem
Greenchain

Laserweeder in plaats van chemische onkruidbestrijding

Bloembollenbedrijf Boltha in Breezand, een van deelnemende bedrijven in Fieldlab bol, heeft een investering gedaan in de aanschaf van de futuristische laserweeder. Met deze robot wordt het onkruid tussen de...